مصاحبه آرشیو خبر ها
ستاره ‌های یووه همیشه نمی ‌توانند معجزه کنند

ستاره ‌های یووه همیشه نمی ‌توانند معجزه کنند

 

رو به رو شدن با تیمی که تنها در دو بازی 8 گل به ثمر رسانده و گلی دریافت نکرده فی‌نفسه کمی نگران‌کننده است اما مواجهه با تیمی که به گفته کارشناسان در فرمی ایده‌آل و آماده قرار دارد به مراتب نگران‌کننده‌تر است. از این دو نکته نیز که بگذریم وقتی نام این حریف ناپولی باشد دیگر نگرانی به اوج خودش می‌رسد. در حالیکه دو روز دیگر تا دیدار حساس بیانکونری در مقابل پارتنوپی باقیمانده و در ساعاتی که همگروه شدن با بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا خبر از روزهایی نفس‌گیر می‌دهد به سراغ مهاجم نام‌آشنای یوونتوس در اواخر دهه 90 میلادی رفتیم. دانیل فونسه‌کای 51 ساله و اروگوئه‌ای که هنوز خود را یکی از شیفتگان بانوی‌پیر معرفی می‌کند یکی از افرادی است که سومین دیدار یووه در سری A را دشوار توصیف می‌کند و احتمال وقوع هر نتیجه‌ای در این دیدار را دور از ذهن نمی‌داند. فونسه‌کا که تجربه قهرمانی در اروپا با یووه را در کارنامه ورزشی‌اش دارد برای ما از روزهای سخت بیانکونری در لیگ قهرمانان و سری A گفت و در بخشی دیگر از این گفتگو نیز احتمال درخشش هموطن جوانش در یووه را بررسی کرد.

 

 

تقریباً تمام طرفداران فوتبالِ ایتالیا انتظار تماشای یک دیدار پر هیجان را از بازی یکشنبه شبِ یوونتوس - ناپولی دارند؛ شما هم جزو این مشتاقان هستید؟

 

مطمئناً بازی زیبایی را شاهد خواهیم بود. با اینکه در هفته‌های نخست سری A هستیم اما حضور بازیکنانی بزرگ در دو تیم باعث می‌شود تا هیجان زیادی برای تماشای این بازی به‌وجود بیاید. پتانسیل یوونتوس بسیار زیاد است و اتفاقی نیست که این تیم در 9 فصل اخیر حاکم بلامنازع فوتبال در ایتالیا بوده‌ است. اما ناپولی هم با اطمینان از توانمندی‌هایش پای به تورین خواهد گذاشت. بازیکنان این تیم در دو هفته ابتدایی نشان داده‌اند که در فرم بسیار خوبی قرار دارند و خواسته‌های تاکتیکی گتوزو را نیز به خوبی درک کرده‌اند. حتی عدم حضور اینسینیه نیز بعید است خللی در روند رو به رشد آنها وارد کند.

 

همانطور که می‌دانید آندره‌ا پیرلو پس از انتخاب به عنوان سرمربی یووه، فرصت زیادی برای ایجاد هماهنگی در تیم نداشته و شاید هنوز آنطور که نیاز بوده موفق به پیاده‌سازی روش‌های مدنظرش نشده است. این کمبود آیا در کیفیت بازی بیانکونری در مقابل تیم آماده ناپولی تأثیر منفی خواهد گذاشت؟

 

فارغ از نوع بازی‌ای که آندره‌ا پیرلو درصدد پیاده‌سازی‌اش در تیم است نباید از بازیکنان بزرگ یووه نیز چشم‌پوشی کرد. بازی هفته گذشته مقابل رم را به خاطر بیاورید؛ در لحظاتی که کمتر امیدی به بازگشت بانوی‌پیر به بازی بود، خلاقیت دنیلو و پرواز دو متری کریستیانو نتیجه را از رمی که انصافاً عملکرد بهتری از خود نشان داده بود گرفت. با این حال نباید فراموش کرد که ستاره‌های تیم همیشه نمی‌توانند معجزه کنند و این ایده‌های سرمربی است که می‌تواند گره‌گشای لحظات سخت باشد.

 

یکی از قاب‌های احتمالاً زیبای بازی، دیدن کریستیانو رونالدو در یووه و ویکتور اوشیمن ستاره 21 ساله و نیجریه‌ای ناپولی است که به تازگی از لیل فرانسه به این تیم پیوسته؛ دو مهاجم از دو نسل متفاوت.

 

دقیقاً همینطور است که می‌گویید. اوشیمن در ابتدای تاریخ‌ساز‌ی‌اش قرار دارد و باید ستارگانی مثل رونالدو را الگوی خودش قرار دهد. او هنوز جوان است و جای زیادی برای پیشرفت دارد. به‌شخصه تحت تأثیر سرعت خیره‌کننده او قرار گرفته‌ام. یووه نباید از این ویژگی مهم او در طول بازی غفلت کند.

 

اهل پیش‌بینی نتیجه بازی هستید؟

 

اوه، اوه! کار دشواری است! (خنده) نمی‌توان قاطعانه هیچ‌کدام از تیم‌ها را پیشاپیش پیروز بازی دانست؛ هر نتیجه‌ای (اعم از برد، باخت و مساوی) می‌تواند رقم بخورد.

 

رقابت‌های این فصل سری A را چگونه می‌بنید؛ آیا یوونتوس امسال هم می‌تواند فاتح آن شود؟

 

یووه تیم محبوب من است؛ باشگاهی با موفقیت‌های سریالی و تاریخی قدرتمند. اما نباید از تانک جنگی و ویرانگری که آنتونیو کونته در اینتر ساخته نیز غافل شد. کیفیتی که او به اینتر افزوده شکاف میان بیانکونری و نراتزوری را به کمترین میزان خود در سالهای اخیر رسانده. حقیقتاً وضعیت امسال با سال گذشته متفاوت است و تیم جنگنده کونته درس‌های زیادی از یک امتیاز اختلافش با یووه در پایان فصل گذشته گرفته است. این فصل همه چیز متفاوت است و تیمی پیروز نهایی خواهد بود که پیوستگی بیشتری از بقیه رقبا داشته باشد.

 

وضعیت یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

یک ناتوانی اعصاب‌خردکن در سالهای اخیر گریبانگیر یووه در این رقابت‌ها شده است. تا مراحلی مشخص بالا می‌آید و ناگهان به نقطه‌ای می‌رسد که هرکاری می‌کند نمی‌تواند از آن بالاتر برود. گاهی رفتن به میان چهار تیم نهایی آنقدر دور از دسترس می‌شود که آدم قهرمانی و لذت بالابردن جام را فراموش می‌کند و تمام آرزویش عبور از پیچ‌های مرگبارِ یک‌شانزدهم و یک‌هشتم می‌شود. امیدوارم امسال این طلسم شکسته شود و یووه به مراحل نهایی برسد.

 

در دو بازی گذشته که رودریگو بنتانکور نیمکت‌نشین بود. به نظرتان ممکن است امسال سالِ او باشد؟

 

بنتانکور از آن دست بازیکنانی است که سال به سال پیشرفت می‌کنند. او آمیخته‌ای از نوع خاصی از کمیت و کیفیت است که نسبت به سایرین متفاوتش کرده است. رودریگو جوان، قوی، خوش‌ریتم و یک عنصر هوشمند در یوونتوس است. من مطمئنم که او جای خود را در تیم پیدا خواهد کرد.

 

این روزها عدم تمدید قرارداد دیبالا یکبار دیگر احتمال جدایی او از یووه را بر سر زبان‌ها انداخته است. به عنوان آخرین سوال مایلم بدانم آیا شما هم فکر می‌کنید او سرانجام یوونتوس را ترک خواهد کرد؟

 

من فکر نمی‌کنم یوونتوس خود را از داشتن بازیکنی مثل پائولو دیبالا محروم کند. در یووه بازیکنان زیادی با کیفیت و ظرافت او که توانایی انجام تغییرات محسوس در بازی را داشته باشند، وجود ندارد. بعید است یووه او را به این راحتی‌ها از دست دهد.

 

با تشکر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: